Ohjausta opinnäytetöissä

Opinnäytetyöt, joihin olen antanut ohjausta

  • Olli, Johanna (väitöskirja, tekeillä) Kehityshäiriöisten lasten osallisuutta tukevan hoitotyön mallin kehittäminen. Turun yliopisto Hoitotieteen laitos (ohjausryhmän jäsen).
  • Lähteenmäki, Minna (väitöskirja, tekeillä) Turvapaikkana vastaanottokeskus – turvapaikanhakuprosessi lapsen sanoin. Helsingin yliopiston Kasvatustieteen laitos.
  • Lehto, Satu (väitöskirja, tekeillä) Vähän liikkuville koululaisille suunnattujen liikuntakerhojen toiminta koululaisten ja opettajien kokemana Turun Koulut liikkeelle –projektissa Helsingin yliopiston Soveltavan kasvatustieteen laitos.
  • Rutanen, Niina 2007. Water in Action – Encounters among 2- to 3-Year-Old Children, Adults, and Water in Day Care (Vesi toiminnassa: 2-3-vuotiaiden lasten ja aikuisten vuorovaikutus vesitilanteissa). Helsingin yliopisto, Sosiaalipsykologian laitos. Väitöskirja.
  • Tuovila, Annu. 2003. ”Mä soitan ihan omasta ilosta!” Pitkittäinen tutkimus 7 – 13 -vuotiaiden lasten musiikin harjoittamisesta ja musiikkiopisto-opiskelusta. Sibelius-Akatemia. Väitöskirja.
  • Ojala, Sirja (gradu tekeillä) Aikuisten ja lasten vuorovaikutus lasten kertomana. Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos/ Kasvatuspsykologia. Pro gradutyö.
  • Hohti, Riikka. 2007. Valta ja tieto koulun todellisuuksissa. Etnografinen tutkimus luokkahuoneen vuorovaikutuksesta. Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos. Pro gradutyö.
  • Fihlman, Anneli. 2006. Lapsikeskeinen kasvatus ja opetus koulussa (työnimi). Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos. Pro gradutyö.
  • Stenius, Tuula. 2006. Kahden hengen yhteinen juttu. Vastavuoroinen kuunteleminen harjoituksena ja toimintakäytäntönä. Oulun yliopisto, Kajaanin opettajankoulutusyksikkö. Pro gradutyö.
  • Kautto, Anniina. 2003. Voiko koulussa saduttaa? Kasvatustiede Turun yliopisto. Pro gradutyö.
  • Tiira, Kirsi. 2000. Yhteistä kieltä etsimässä – Pienten lasten osallisuuden lisäämisestä vesiprojektissa. Helsingin yliopisto. Pro gradutyö.
  • Rautaheimo, Kristiina. 2000. Lapsilähtöisiä työmenetelmiä etsimässä. Helsingin yliopisto. Pro gradutyö.
  • Myllylä, Heidi. 1998. Lasten aloitteet ryhmäsadutuksessa. Oulun yliopisto. Pro gradutyö.
  • Salonen, Taija. 1998. Päivähoidon laatua etsimässä. Lapsi tarpeidensa kertojana. Kuka kuuntelee? Tampereen yliopisto. Kasvatustieteen laitos. Pro gradutyö.
  • Rutanen, Niina. 1997. Lasten omat kertomukset – kertomakulttuuri lasten ja aikuisten kohtaamisessa. Oulun yliopisto. Pro gradutyö.
  • Terkki, Marianne. 1997. ”Mä kerron sen että ystävän saa jos haluaa” Eräiden Satukeikkaprojektiin osallistuvien kuusivuotiaiden päiväkotilasten tarinoiden analyysi. Helsingin yliopisto. Pro gradutyö.